Warsztaty strategiczne „Strategia rozwoju PTTK” z członkami PTTK. Poznań – Kraków – Warszawa
Realizacja: kwiecień – maj 2024 r.
Ramowy program jednodniowych stacjonarnych warsztatów strategicznych dla członków PTTK – zakres:
Rejestracja uczestników
Tematyka przedstawiona przez moderatora:
Przywitanie uczestników i prezentacja programu warsztatów
Stan przeprowadzonych badań PTTK (prezentacja kluczowych wyników)
Dyskusja moderowana – SWOT dla PTTK
Opracowanie indywidualnych kart SWOT – uczestnicy
Przerwa kawowa
Dyskusja moderowana – PESTEL dla PTTK
Opracowanie indywidualnych kart PESTEL – uczestnicy
Dyskusja moderowana – Obszary strategiczne. Wizja i misja PTTK
Opracowanie indywidualnych typów obszarów strategicznych z zadaniami oraz elementów wizji i misji – uczestnicy
Podsumowanie
Czas trwania warsztatu: 4 godziny.
Warsztaty strategiczne zorganizowano w trzech miejscowościach:
- Poznań, 19 kwietnia 2024 r., siedziba WSTiH
Moderator i autor raportu: dr Wojciech Fedyk
Uczestnicy: 23 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.
- Kraków, 24 kwietnia 2024 r., siedziba COTG PTTK
Moderator i autor raportu: dr Bartłomiej Walas
Uczestnicy: 21 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.
- Warszawa, 17 maja 2024 r., siedziba Zarządu Głównego PTTK
Moderator i autor raportu: dr hab. Piotr Gryszel
Uczestnicy: 21 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.
Wzorcowa karta indywidualna zadań uczestników każdego z warsztatów strategicznych obejmuje:
Zadanie I – Analiza SWOT – PTTK
Sekcje analizy SWOT: mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia.
Zadanie II – Analiza PESTEL – PTTK
Sekcje analizy PESTEL: otoczenie polityczne, otoczenie ekonomiczne, otoczenie społeczne,
otoczenie technologiczne, otoczenie ekologiczne, otoczenie prawne.
Zadanie III – Wizja i misja PTTK
Zadanie IV – Obszary strategiczne działania PTTK
Zadanie V – Rekomendacje zadań do obszarów strategicznych z wykorzystanie zaproponowanego modelu podziału na typy zadań: wyeliminować, wzmocnić, zredukować, wprowadzić.
Badania ankietowe CAWI wizerunku PTTK – wywiady IDI – raporty eksperckie.
Realizacja: styczeń – marzec 2024 r.
- Badania ankietowe CAWI wizerunku Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego wśród członków Organizacji, służące ocenie kapitału marki PTTK:
- Ankieta internetowa
- Raport ekspercki
Ankieta internetowa
W ramach diagnozy strategicznej zostały przeprowadzone badania wizerunku Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego wśród członków Towarzystwa z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety internetowej https://forms.gle/Pwaj7upN4c5vMcp99 udostępnionym w Aktualnościach na głównej stronie internetowej PTTK https://pttk.pl/wizerunek-pttk-wsrod-czlonkow-organizacji/.
Może dodać print screen info ze strony pttk.pl info o ankiecie?
Raport pt.: Wizerunek PTTK wśród członków organizacji. Badania jakościowe.
Opracowanie: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE
Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE
Tematy w dokumencie:
Założenia metodologiczne – Charakterystyka próby – Uprawiane formy turystyki kwalifikowanej – Odznaki – Motywacje przystąpienia do PTTK – Wizerunek i kapitał marki PTTK: Skojarzenia, Osobowość, Korzyści – Podsumowanie – Spis tabel – Spis rycin – Spis wykresów – Bibliografia – Kwestionariusz ankiety.
Raport pt.: Wizerunek PTTK wśród osób niebędących członkami organizacji. Badania ilościowe.
Opracowanie: dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE
Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr Wojciech Fedyk
Tematy w dokumencie:
Metodologia przeprowadzonego badania ▪ Podsumowanie wyników badania ▪ Szczegółowe wyniki badania ▪ Przynależność do organizacji społecznych ▪ Deklarowany poziom zaangażowania (potencjał aktywności w organizacjach) ▪ Przynależność do organizacji/stowarzyszenia – zapotrzebowanie ▪ Atrakcyjność organizacji społecznych ▪ Istotność korzyści wynikających z przynależności do organizacji ▪ Świadomość kto wykonuje poszczególne czynności/kto jest właścicielem schronisk ▪ Regularne uprawianie turystyki ▪ Powody nieuprawiania regularnie turystyki kwalifikowanej ▪ Uprawiane formy turystyki kwalifikowanej/inne formy aktywności ▪ Cel uprawiania turystyki kwalifikowanej ▪ Preferowany sposób uprawiania form turystyki ▪ Spontaniczne skojarzenia z PTTK ▪ Wizerunek PTTK ▪ Metryczka ▪ Wykaz rycin ▪ Wykaz wykresów ▪ Wykaz tabeli.
Raport pt.: Badania jakościowe funkcyjnych członków PTTK.
Opracowanie: dr Wojciech Fedyk
Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE
Tematy w dokumencie:
Wstęp – Założenie metodologiczne – Struktura badanych respondentów –
Wyniki badań empirycznych – Technika CAWI:
- Składniki zarządzania i stosunków społeczno-zawodowych w PTTK
- Cechy tożsamości i wizerunku PTTK
- Macierz siły wpływu i poziomu zainteresowania działalnością PTTK
Wyniki badań empirycznych – Technika IDI:
- Wady i zalety PTTK – identyfikacja
- Kluczowe problemy i wyzwania wewnętrzne PTTK
- PTTK – oczekiwania wobec otoczenia i korzyści dla interesariuszy
- Konflikty w strukturach PTTK
- Rozbieżność kompetencji w strukturach PTTK
- Modyfikacja norm prawnych (statutu) działania PTTK
- Wizja i misja PTTK – prognoza
Podsumowanie – Spis tabel – Spis rycin – Bibliografia – Załączniki
W ramach prac nad strategią rozwoju PTTK w IV. kwartale 2023 roku powstały raporty eksperckie:
Raport pt.: Metodologia strategii rozwoju Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.
Opracowanie: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE
Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE
Tematy w dokumencie:
Wprowadzenie – Autodiagnoza PTTK – PTTK w kalejdoskopie – Definiowane problemy i oczekiwania PTTK – Metodyka – Hipotetyczne obszary strategiczne – Kapitał marki PTTK – Harmonogram – Techniki badawcze – Macierz Johnsona – Scholesa – Koło konfliktów Moor’a – Analiza SWOT – Analiza PESTEL – Scenariusz indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) – Warsztaty strategiczne – Kwestionariusze ankiet – Wizerunek PTTK wśród członków organizacji – Wizerunek PTTK wśród osób nie będących członkami Organizacji – Załącznik.
Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej przygotowanie Koncepcji metodologicznej projektu strategii – opis procesu badawczego i opracowanie kwestionariuszy ankiet i IDI.
Raport pt.: Analiza trendów turystyki społecznej oraz postaw społecznych wobec organizacji pozarządowych.
Opracowanie: dr Wojciech Fedyk
Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE
Tematy w dokumencie:
Turystyka społeczna – ujęcie teoretyczne (na podstawie Analizy źródeł literaturowych) – Współczesne i przyszłe trendy w turystyce społecznej – Postawy społeczne wobec organizacji pozarządowych.
Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej analizę trendów turystyki społecznej oraz postaw społecznych wobec organizacji pozarządowych na podstawie źródeł wtórnych.
Raport pt.: Diagnoza stanu organizacyjnego i finansowego oraz analiza zasadności celów
statutowych Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.
Opracowanie: dr hab. Piotr Gryszel, prof. UEW
Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE
Tematy w dokumencie:
Historia PTTK – kontekst diagnostyczny – Diagnoza stanu organizacyjnego PTTK w latach 1990-2022 – Struktura organizacyjna PTTK – Diagnoza finansowa PTTK – Analiza celów statutowych PTTK.
Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej diagnozę stanu organizacyjnego i finansowego oraz analizę zasadności 33 celów statutowych.
Informacje udostępnione na stronie internetowej odzwierciedlają jedynie opinie ich autorów.
NIW-CRSO nie jest odpowiedzialny za sposób wykorzystania informacji.
SFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW NARODOWEGO INSTYTUTU WOLNOŚCI – CENTRUM ROZWOJU OBYWATELSKIEGO
W RAMCH RZĄDOWEGO PROGRAMU ROZWOJU ORGANIZACJI OBYWATELSKICH NA LATA 2018-2030 PROO