Aktualności STRATEGIA

Warsztaty strategiczne „Strategia rozwoju PTTK” z członkami PTTK. Poznań – Kraków – Warszawa

Realizacja: kwiecień – maj 2024 r.

Ramowy program jednodniowych stacjonarnych warsztatów strategicznych dla członków PTTK – zakres:

Rejestracja uczestników

Tematyka przedstawiona przez moderatora:

Przywitanie uczestników i prezentacja programu warsztatów

Stan przeprowadzonych badań PTTK (prezentacja kluczowych wyników)

Dyskusja moderowana – SWOT dla PTTK

Opracowanie indywidualnych kart SWOT – uczestnicy

Przerwa kawowa

Dyskusja moderowana – PESTEL dla PTTK

Opracowanie indywidualnych kart PESTEL – uczestnicy

Dyskusja moderowana – Obszary strategiczne. Wizja i misja PTTK

Opracowanie indywidualnych typów obszarów strategicznych z zadaniami oraz elementów wizji i misji – uczestnicy

Podsumowanie

Czas trwania warsztatu: 4 godziny.

Warsztaty strategiczne zorganizowano w trzech miejscowościach:

  • Poznań, 19 kwietnia 2024 r., siedziba WSTiH

Moderator i autor raportu: dr Wojciech Fedyk

Uczestnicy: 23 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.

  • Kraków, 24 kwietnia 2024 r., siedziba COTG PTTK

Moderator i autor raportu: dr Bartłomiej Walas

Uczestnicy: 21 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.

  • Warszawa, 17 maja 2024 r., siedziba Zarządu Głównego PTTK

Moderator i autor raportu: dr hab. Piotr Gryszel

Uczestnicy: 21 przedstawicieliróżnych środowisk PTTK piastujących różne funkcje w Organizacji.

Wzorcowa karta indywidualna zadań uczestników każdego z warsztatów strategicznych obejmuje:

Zadanie I –  Analiza SWOT – PTTK

Sekcje analizy SWOT: mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia.

Zadanie II – Analiza PESTEL – PTTK

Sekcje analizy PESTEL: otoczenie polityczne, otoczenie ekonomiczne, otoczenie społeczne,

otoczenie technologiczne, otoczenie ekologiczne, otoczenie prawne.

Zadanie III – Wizja i misja PTTK

Zadanie IV – Obszary strategiczne działania PTTK

Zadanie V – Rekomendacje zadań do obszarów strategicznych z wykorzystanie zaproponowanego modelu podziału na typy zadań: wyeliminować, wzmocnić, zredukować, wprowadzić.



Badania ankietowe CAWI wizerunku PTTK – wywiady IDI – raporty eksperckie.

Realizacja: styczeń – marzec 2024 r.

  1. Badania ankietowe CAWI wizerunku Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego wśród członków Organizacji, służące ocenie kapitału marki PTTK:
  2. Ankieta internetowa
  3. Raport ekspercki

Ankieta internetowa

W ramach diagnozy strategicznej zostały przeprowadzone badania wizerunku Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego wśród członków Towarzystwa z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety internetowej https://forms.gle/Pwaj7upN4c5vMcp99 udostępnionym w Aktualnościach na głównej stronie internetowej PTTK https://pttk.pl/wizerunek-pttk-wsrod-czlonkow-organizacji/.

Może dodać print screen info ze strony pttk.pl info o ankiecie?

Raport pt.: Wizerunek PTTK wśród członków organizacji. Badania jakościowe.

Opracowanie: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE

Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE

Tematy w dokumencie:

Założenia metodologiczne – Charakterystyka próby – Uprawiane formy turystyki kwalifikowanej – Odznaki – Motywacje przystąpienia do PTTK – Wizerunek i kapitał marki PTTK: Skojarzenia, Osobowość, Korzyści – Podsumowanie – Spis tabel – Spis rycin – Spis wykresów – Bibliografia – Kwestionariusz ankiety.

Raport pt.: Wizerunek PTTK wśród osób niebędących członkami organizacji. Badania ilościowe.

Opracowanie: dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE

Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr Wojciech Fedyk

Tematy w dokumencie:

Metodologia przeprowadzonego badania Podsumowanie wyników badania Szczegółowe wyniki badania Przynależność do organizacji społecznych Deklarowany poziom zaangażowania (potencjał aktywności w organizacjach) Przynależność do organizacji/stowarzyszenia – zapotrzebowanie  Atrakcyjność organizacji społecznych Istotność korzyści wynikających z przynależności do organizacji Świadomość kto wykonuje poszczególne czynności/kto jest właścicielem schronisk Regularne uprawianie turystyki Powody nieuprawiania regularnie turystyki kwalifikowanej Uprawiane formy turystyki kwalifikowanej/inne formy aktywności Cel uprawiania turystyki kwalifikowanej Preferowany sposób uprawiania form turystyki Spontaniczne skojarzenia z PTTK Wizerunek PTTK Metryczka Wykaz rycin Wykaz wykresów Wykaz tabeli.

Raport pt.: Badania jakościowe funkcyjnych członków PTTK.

Opracowanie: dr Wojciech Fedyk

Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE

Tematy w dokumencie:

Wstęp – Założenie metodologiczne – Struktura badanych respondentów –

Wyniki badań empirycznych – Technika CAWI:

  • Składniki zarządzania i stosunków społeczno-zawodowych w PTTK
  • Cechy tożsamości i wizerunku PTTK
  • Macierz siły wpływu i poziomu zainteresowania działalnością PTTK

Wyniki badań empirycznych – Technika IDI:

  • Wady i zalety PTTK – identyfikacja
  • Kluczowe problemy i wyzwania wewnętrzne PTTK
  • PTTK – oczekiwania wobec otoczenia i korzyści dla interesariuszy
  • Konflikty w strukturach PTTK
  • Rozbieżność kompetencji w strukturach PTTK
  • Modyfikacja norm prawnych (statutu) działania PTTK
  • Wizja i misja PTTK – prognoza

Podsumowanie – Spis tabel – Spis rycin – Bibliografia – Załączniki

W ramach prac nad strategią rozwoju PTTK w IV. kwartale 2023 roku powstały raporty eksperckie:

Raport pt.: Metodologia strategii rozwoju Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.

Opracowanie: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE

Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE

Tematy w dokumencie:

Wprowadzenie – Autodiagnoza PTTK – PTTK w kalejdoskopie – Definiowane problemy i oczekiwania PTTK – Metodyka – Hipotetyczne obszary strategiczne – Kapitał marki PTTK – Harmonogram – Techniki badawcze – Macierz Johnsona – Scholesa – Koło konfliktów Moor’a – Analiza SWOT – Analiza PESTEL –  Scenariusz indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI) –  Warsztaty strategiczne – Kwestionariusze ankiet – Wizerunek PTTK wśród członków organizacji – Wizerunek PTTK wśród osób nie będących członkami Organizacji – Załącznik.

Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej przygotowanie Koncepcji metodologicznej projektu strategii – opis procesu badawczego i opracowanie kwestionariuszy ankiet i IDI.


Raport pt.: Analiza trendów turystyki społecznej oraz postaw społecznych wobec organizacji pozarządowych.

Opracowanie: dr Wojciech Fedyk

Konsultacja: dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE, dr hab. Piotr Gryszel, prof. UE

Tematy w dokumencie:

Turystyka społeczna – ujęcie teoretyczne (na podstawie Analizy źródeł literaturowych) – Współczesne i przyszłe trendy w turystyce społecznej – Postawy społeczne wobec organizacji pozarządowych.

Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej analizę trendów turystyki społecznej oraz postaw społecznych wobec organizacji pozarządowych na podstawie źródeł wtórnych.

Raport pt.:   Diagnoza stanu organizacyjnego i finansowego oraz analiza zasadności celów

statutowych Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.

Opracowanie: dr hab. Piotr Gryszel, prof. UEW

Konsultacja: dr Wojciech Fedyk, dr Bartłomiej Walas, prof. WSTiE

Tematy w dokumencie:

Historia PTTK – kontekst diagnostyczny – Diagnoza stanu organizacyjnego PTTK w latach 1990-2022 – Struktura organizacyjna PTTK – Diagnoza finansowa PTTK – Analiza celów statutowych PTTK.

Dokument powstał w ramach diagnozy strategicznej obejmującej diagnozę stanu organizacyjnego i finansowego oraz analizę zasadności 33 celów statutowych.

Informacje udostępnione na stronie internetowej odzwierciedlają jedynie opinie ich autorów.
NIW-CRSO nie jest odpowiedzialny za sposób wykorzystania informacji.

SFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW NARODOWEGO INSTYTUTU WOLNOŚCI – CENTRUM ROZWOJU OBYWATELSKIEGO
W RAMCH RZĄDOWEGO PROGRAMU ROZWOJU ORGANIZACJI OBYWATELSKICH NA LATA 2018-2030 PROO